Blogg

Senaste nytt från Bizwizard

Varför är e-postmarknadsföring så bra?

Vet du att: Personliga utskick förbättrar i genomsnitt klickfrekvensen med 14%. Segmenterade och riktade utskick genererar 58 % av alla intäkter. Mejl är 40...

Läs vidare

Personliga utskick bidrar till bättre öppningsfrekvens

Länge har trenden varit att anpassa vårt budskap genom att variera innehållet baserat på olika segment av målgruppen. Teknikintresserade fick mer teknikinformation, ekonomer fick...

Läs vidare

Native Advertising I Vad innebär det?

Vi tar oss vidare genom begreppsdjungeln och stöter på Native Advertising. Vad innebär egentligen detta begrepp och vad har det med e-mailmarketing att göra?...

Läs vidare

Hur kan du använda Evergreen Content för att öka din trafik?

Det finns en mängd olika begrepp som är värda att reda ut och Evergreen Content är inget undantag.  Kort och gott innebär Evergreen Content...

Läs vidare

Inbound Marketing

Tänk dig en härlig höstdag, solen skiner och de färgglada löven täcker den gråa asfalten utomhus. Du har precis satt dig på balkongen med nybakade...

Läs vidare

Vilka typsnitt fungerar bäst?

Tänk om, tänk nytt. Typografi, konsten att sätta stil på text, är lika viktigt i e-post som på webbplatser och i tryckta publikationer. Syftet...

Läs vidare

Videofilmer i utskick

Visuellt material och videofilmer tar idag, som nämnts i tidigare blogginlägg, allt större plats inom marknadsföring. Mottagare dras till visuellt material och det är...

Läs vidare

Content Marketing goes Visual marketing

Det har talats mycket om Content Marketing de senaste åren och 2016 är inget undantag. Innehållsmarknadsföring, som det benämns på svenska, toppar fortfarande trendrapporter...

Läs vidare

BizWizard Feedback gör det enkelt att få svar

Vill du ha svar på om din produkt är bra, om kunderna är nöjda med er support eller hur många som kommer på ert...

Läs vidare