Checklista för e-postmarknadsförare

En professionellt utförd e-postkampanj ska signalera kvalitet och skapa tillit hos mottagarna. Vi har satt ihop en checklista som hjälper dig att gå igenom din kampanj eller nyhetsbrev, som en kvalitetssäkring, innan det skickas.

Om du regelbundet skapar e-postkampanjer eller -nyhetsbrev, eller om du är kvalitetsansvarig för er e-postmarknadsföring, är en checklista för era utskick en ovärderlig hjälp.

Med stöd av den här checklistan kan du kolla igenom alla viktiga detaljer som man annars kan missa.

Checklistan är uppdelad i 12 delar:

  • Text och innehåll
  • Fokus
  • Mottagare
  • ”Call to action”
  • Ämnesraden
  • Nödvändiga delar
  • Adderat värde
  • Bilder och design
  • Funktionstest
  • Analys och uppföljning
  • Schemaläggning
  • Slutkontroll

Checklista för e-postmarknadsförare nu och använd den varje gång du gör ett utskick. Det är alltid risk att du missar något annars.

Checklista_ikon

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *