Wearables – en ny marknadsföringskanal

Möjligheterna inom digital marknadsföring blir allt fler. Wearables, eller smarta klockor som de även kallas används i allt högre grad. Än så länge är dessa enheter i första hand anpassade för fitness och hälsa, men det är bara en tidsfråga innan de börjar användas i större skala och inom bredare områden.

Företaget FitAd har tagit fasta på detta genom att erbjuda bannerbaserad marknadsföring i ett lång rad wearable-appar. Deras framgång visar tydligt att dessa nya kanaler inte bör nonchaleras. E-postfunktionalitet finns redan idag i de flesta wearable-enheter. Det finns därför mycket att vinna på att snarast se över sin marknadsföringsstrategi för e-post och inte missa denna nya och växande kanal.

Läs mer om detta på ClickZ

 

2 thoughts on “Wearables – en ny marknadsföringskanal

  1. Per Jakobson Reply

    Ja jag tror verkligen att du har rätt det kommer säkert att komma mera reklam till smart klockorna. Jag har personligen inte inskaffat än då jag jag inte har hittat ett bra alternativ än

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *