Content Marketing – innehåll som säljer

Publicerad 11 mars, 2014

Texter & innehåll

Att skicka relevant information om er produkt eller tjänst, till rätt mottagare, vid rätt tillfälle, förbättrar resultatet och utvecklar behov hos mottagarna. Om du skapar bra innehåll i era mailutskick får ni fler riktiga leads att följa upp och trafiken till er webbplats ökar. Förhoppningsvis upplever också både era kunder och prospekts att de lär sig något.

Följ de här enkla fem rekommendationerna för att få ut mer effekt av era e-postmarknadsföring.

Se till att innehållet:

  1. Inte är reklam – Reklammaterial vare sig stimulerar eller inspirerar.
  2. Är relevant – Generiskt material som inte upplevs som relevant av mottagaren ger inget resultat – i alla fall inget positivt. När du skriver innehåll måste du hela tiden tänka på om det du skriver kommer att uppfattas som relevant.
  3. Utbildar – Content marketing ska besvara en fråga eller vara lösningen på ett problem.
  4. Är välskrivet – En text som inte är välskriven skapar inte bara ett dåligt direkt resultat. Den kan ge hela varumärket eller företaget en dålig stämpel. Ta dig tid att skriva bra texter som skapar en positiv reaktion eller reflektion hos mottagaren.
  5. Kan styrkas – För att budskapet i din text inte ska kunna uppfattas som subjektivt måste det kunna styrkas av utlåtanden från referenskunder, objektivt utförda tester eller statistik.

Om du följer de här fem stegen är du en bra bit på väg mot att skapa bra innehåll – innehåll som säljer.

Om du dessutom använder BizWizards funktion 1-to-1 för att göra innehållet dynamiskt, det vill säga anpassat efter varje mottagares behov eller intressen så kommer resultatet av din e-postmarknadsföring verkligen att lyfta.