Email Marketing 2017 – 3 saker att lyfta från rapporten

Publicerad 28 juni, 2017

E-post, SMS & Sociala medier

Varje år släpps denna Email Marketing rapport med resultat utifrån genomförda undersökningar kring e-postmarknadsföring. Nedan lyfter vi 3 stycken huvudsakliga poänger att ta med från denna.

Längst ner finner du länken till rapporten om du vill läsa vidare.

 

Marknadsförare har den data de behöver men de har inte tiden.

Nyckeln till succé är i stor utsträckning riktade utskick. Många menar på att de inte har tid för detta. Vi säger; Skapa dig tid för detta, det kommer med största sannolikhet leda till bättre resultat.
Analysera den statistik du har i BizWizard och se vad som fungerar för att ni ska kunna nå önskat mål.

Hur du läser av din statistik finner du information om här

 

E-post används inte på bästa sätt..

 

47% menar på att e-post är den kanal som genererar mest ROI för organisationen trots detta säger endast 12% att deras e-postmarknadsföring är integrerat med andra system som effektiviserar marknadsföringen. Tänk alla möjligheter som finns! Hur arbetar ni?

Använd sociala medier för att få din e- postlista att växa >

 

36 % menar på att en av de största utmaningarna är att få mottagarna att öppna mailen.

Hur får man egentligen meddelandet att sticka ut? Utgå från dig själv och vad som får dig att öppna email som trillar in i inkorgen och våga pröva något nytt som väcker känslor hos mottagaren och får personen att reagera. Annorlunda är oftast bra, för att bli en snackis är inte så dumt eller hur?

 

 

Läs hela rapporten här >